Η επιλογή τρόπου μάθησης είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για τον εκπαιδευόμενο. Η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο αλλά και το αντικείμενο μάθησης, ορίζουν ουσιαστικά αυτή την επιλογή.
Εργαζόμενα άτομα, επιλέγουν μοντέλα εκπαίδευσης που έχουν ευέλικτα προγράμματα και μπορούν να τα παρακολουθήσουν όποτε ευκαιρούν. Σε αντίθεση με άλλους που διαθέτουν όσο χρόνο τους χρειαστεί μόνο και μόνο για να λύσουν έμμεσα ερωτήματα για το αντικείμενο τους.
Φυσικά, ανάμεσα σε νεαρά άτομα που έχουν απόλυτη ανάγκη την εκπαίδευση από απόσταση (μιας και μπορεί να είναι η μόνη τους επιλογή για πρόσβαση στην εκπαίδευση), υπάρχουν και εκείνοι που έχουν ήδη υψηλό μορφωτικό επίπεδο και θέλοντας να το διευρύνουν περαιτέρω, επιλέγουν τον δρόμο της αυτοεκμάθησης διαλέγοντας τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά μοντέλα.
Συμπερασματικά, παρατηρούμε ότι υπάρχουν καθοριστικοί παράγοντες για την επιλογή τρόπου μάθησης.