Ο τρόπος μάθησης είναι στην επιλογή του καθενός. Οι επιλογές γίνονται από άτομα διαφορετικά κοινωνικά, ηλικιακά, μορφωτικά και επιρεάζουν τον τρόπο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ένα πολύ απλό παράδειμα είναι ένα άτομο το οποίο είναι μεγάλο σε ηλικία,δεν έχει ιδιαίτερες γνωσεις από την επιστήμη της πληροφορικής και επιθυμεί να μάθει πολύ καλά το αντικείμενο. Η επιστήμη της πληροφορικής όμως είναι πολυσδιάσταση και όχι μόνο θεωρητική ,ενώ ο βαθμός δυσκολίας είναι υψηλός σε σχέση με το ήδη υπάρχον μορφωτικό επίπεδο του ηλικιομένου. Εαν λοιπόν το συγκεκριμένο άτομο θελήση να εκπαιδευτεί με βάση την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αυτό θα ήταν πολύ δύσκολο για τον ίδιο,χρονοβόρο και αρκετά δυσκολονότο εώς παντελώς. Έτσι η επιλογή του τρόπου μάθησης που είχε επιλέξει, αμέσως αλλάξει.
Η μάθηση δεν είναι απλά η συσσώρευση νέας γνώσης στις ήδη υπάρχουσες, αλλά ο μετασχηματισμός και η αναδιοργάνωση των προηγούμενων γνώσεων.