Forum 2 (Έναρξη 4 Απριλίου / Λήξη 17 Απριλίου)

a) H χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση

a) H χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση

από Διαγραμμένος χρήστης -
Αριθμός απαντήσεων: 0

Η χρήση της τεχνολογίας, εξαρτάται σίγουρα από την ικανότητα,τις γνώσεις και την εμπειρία   
  αυτών που θα την ενσωματώσουν στην διδασκαλία τους ή στα προγράμματα τους.

  Η δημιουργία των μοντέλων εκπαίδευσης απο απόσταση είναι πλέον αναμφισβήτητη. Η παρουσία τους
  στην εκπαιδευτική διαδιακασία ενισχύει την μάθηση, αλλά δεν παύει, όπως κάθε τι καινοτόμο,
  να συνοδεύεται άμεσα απο τη γέννηση αρνητικών στοιχείων που προκύπτουν κατά την εφαρμογή του.

  Το κάθε μοντέλο ξεχωρίζει απο τα υπόλοιπα ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκπαιδεύομενου,     
  και την ετοιμότητα των εκπαιδευτών.  Έτσι π.χ.
 
  - Στο μοντέλο Ιδεατής τάξης,όπου ο εκπαιδευτής είναι το "κλειδί" μιας εκπαιδευτικής καινοτομίας,
    η προσοχή στρέφεται στον τρόπο με τον οποίο αυτός αντιλαμβάνεται την ανάγκη της καινοτομίας.
    Η εμπλοκή του εκπαιδευτή, με την χρήση νέων τεχνολογιών, στην δημιουργία διαδικασιών, που
    εμφανίζουν νέες καθημερινές πρακτικές ή νέες εκπαιδευτικές αντιλήψεις, θεωρείται ισχυρός
    παράγοντας ενίσχυσης της μάθησης.

    Αντίθετα, η εμπλοκή του εκπαιδευτή, όταν αναδεικνύει την προσήλωση σε παρωχημένες
    μορφές εκπαίδευσης, ή την καχυποψία για τις νέες τεχνολογίες, ή εστιάζει στην
    πολυπλοκότητά τους,  αποτελεί εν δυνάμει παράγοντα δυσχερειών στη μαθησιακή διαδικασία
    διότι χάνεται η ευκαιρία για βελτίωση της ποιότητας και της ποικιλίας που επιτυγχάνεται
    κυρίως με την χρήση νέων τεχνολογιών.

  - Στο μοντέλο Υποστηριζόμενης Αυτοεκμάθησης, όπου ο εκπαιδευόμενος, είναι το "κλειδί" μιας
    εκπαιδευτικής καινοτομίας, η προσοχή στρέφεται στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η προετοιμασία
    και η παρουσίαση της καινοτομίας (εκπαιδευτικό υλικό).
    Αν και οι έννοιες της αυτονομίας και ανεξαρτησίας κυριαρχούν, η σωστή προετοιμασία στον
    σχεδιασμό των μαθημάτων (κείμενο, εικόνα, ήχος), η έγκαιρη παράδοσή τους, η εύκολη πρόσβαση,
    η παρουσίαση της ύλης με τρόπο φιλικό, θεωρούνται ενισχυτικοί παράγοντες της μάθησης.

    Αντίθετα, η π.χ. τοπική και μεμονωμένη ή χρονικά περιορισμένη, διάθεση εκπαιδευτικού
    υλικού, χωρίς κείμενο, εικόνα, ήχο, με δυσκολίες στην πρόσβαση και δυσνόητες διαδρομές
    ανάκτησης της πληροφορίας,  θεωρούνται παράγοντες δυσχερειών της μάθησης.

  - Στο μοντέλο Συνεργατικής εκμάθησης, όπου μια ομάδα ανθρώπων, με κοινούς στόχους, ενδιαφέροντα,
    ανάγκες, που θέλουν να δουλέψουν μαζί, είναι το "κλειδί" μιας εκπαιδευτικής καινοτομίας,
    η προσοχή στρέφεται στην συνεισφορά της ομάδας για την υλοποίηση, αυτής της καινοτομίας
    (τελικό προιόν).

    Αντίθετα, συμπεριφορές των μελών που δυναμιτίζουν την ομαδικότητα, ο κακώς εννοούμενος
    ατομικισμός, η έμφαση στο "εγώ" και όχι στο "εμείς" δυσχαιρένουν την μάθηση.

    Διευκρίνηση :
  Ως "καινοτομία" ετυμολογικά ορίζεται μια ενέργεια που χαρακτηρίζεται από νέα,
  πρωτοποριακή αντίληψη για την πραγματικότητα.(Λεξικό κοινής νεοελληνικής, Α.Π.Θ. 1999)


   Πηγές :
      - Σημειώσεις μας
      - Διαδίκτυο :
           http://www.pi-schools.gr/download/programs/erevnes/
                    ax_poiot_xar_prot_deft_ekp/poiot_ekp_erevn/s_197_240.pdf
           http://www.taekpaideutika.gr/ekp_109-110/07.pdf
           http://libkas.teikoz.gr/2010/ptyxiakes/VASKOU_EYDOXIA-TOSOUNIDI_LIA.pdf