Στη βιβλιογραφία αναφέρονται διάφοροι ορισμοί του όρου Μαθητικό Μοντέλο (Student Model) μερικοί από τους οποίους είναι:
Tο Μαθητικό Μοντέλο εκπροσωπεί την κατανόηση του μαθητή στο αντικείμενο που διδάσκεται, με σκοπό να κάνει υποθέσεις για τυχόν απορίες του μαθητή και προτιμητέες στρατηγικές εκμάθησης (Barr et al 1982).
Εϊναι η ποιοτική απεικόνιση που εξηγεί τη μαθητική συμπεριφορά σε σχέση με τη διαθέσιμη γνώση σε έναν τομέα και τη διαδικασία εκμάθησης αυτού του τομέα (McCalla 1992α).
Ο Greer κάνει μια περίληψη των διαφόρων ερμηνειών που μπορεί να έχει ένα Μαθητικό Μοντέλο.
Μια αφηρημένη απεικόνιση του μαθητευόμενου.
Η αντίληψη του δασκάλου για το μαθητή.
Η γνώμη του (διδακτικού) συστήματος για το μαθητευόμενο.
Η γνώμη του συστήματος για τη γνώμη του μαθητή και τις ειδικεύσεις του.
Μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία της δράσης του μαθητή (ακατέργαστα στοιχεία).