Η διαφορετικότητα των ατόμων συνεπάγεται και διαφοροτερικότητα μαθητικών μοντέλων. Οι ανάγκες κάθε εκπαιδευόμενου δεν είναι οι ίδιες, όπως επίσης και οι ψυχολογικές, κοινωνικές, ηλικιακές, μορφωτικές. Άν έιχαμε μια αίθουσα διδασκαλίας γεμάτη με τέτοια άτομα τότε η εκπαιδευτική διαδικασία θα ήταν δύσκολο εώς αδύνατο να ενεργήσει, σε σχέση με το αν κατανεμημένα τοποθετούσαμε τα άτομα σε διαφορετικές αίθουσες διδασκαλίας. Στο συγκεκριμένο αναφέρομαι σε όλα τα διαφορετικά στοιχεία μεταξύ των εκπαιδευόμενων και όχι μόνο στην δυνατότητα κατανόησης όπως δυστυχώς κακός εφαρμόζεται σήμερα σε αρκετά σχολεία στο μάθημα της ξένης γλώσσας ο διαχωρίσμός σε προχωρημένους ή όχι για την γρήγορη υποτίθεται εκπαιδευτική διαδικασία.