Η επιλογή του τρόπου μάθησης επηρεάζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες για κάθε άτομο. Μερικοί από αυτούς αναφέρονται παρακάτω:
α) Ηλικιακός παράγοντας:
Όπως γνωρίζουμε, η εκπαίδευση απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτου ηλικίας. Παρόλα αυτά ένα παιδί σε μικρή ηλικία δεν είναι σε θέση να επιλέξει τον τρόπο μάθησης που προτιμά λόγω έλλειψης εμπειριών σε θέματα διδασκαλίας, κριτικής σκέψης και ωριμότητας.Τα πράγματα ίσως είναι λίγο πιο ξεκάθαρα σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας αφού έχουν γνωρίσει διαφορετικούς τρόπους μάθησης και έχουν αναπτύξει περισσότερο την κριτική τους σκέψη και τον χαρακτήρα τους, και έχουν κατασταλάξει στον τρόπο με τον οποίο θεωρούν ότι κατανοούν πιο εύκολα ένα μάθημα.
β) Τεχνολογικός παράγοντας:
Προβλήματα όπως η έλλειψη γνώσεων της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλων μέσων μπορεί να επηρεάσουν κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας καθώς και παιδιά σε μικρή ηλικία , παρόλο που στις μέρες μας τα παιδιά ξεκινούν από πολύ νωρίς να έχουν επαφή με την τεχνολογία, οπότε υποχρεωτικά ακολουθούν την παραδοσιακή μέθοδο εκπαίδευσης.
γ) Παράγοντας χρόνου – χώρου:
Σημαντικό ρόλο για την επιλογή της μάθησης έχει και η έλλειψη χρόνου καθώς πολλοί άνθρωποι μπορεί να εργάζονται, να έχουν πολλές υποχρεώσεις καθώς και να μένουν σε χωριά ή περιοχές δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες ακόμα και να μένουν σε άλλη χώρα. Επίσης μπορεί να μην μπορούν να μετακινηθούν λόγο κινητικών ή άλλων προβλημάτων υγείας.
δ) Ψυχολογικός:
Σημαντικό ρόλο στον συγκεκριμένο παράγοντα έχουν οι προσωπικές προτιμήσεις του καθενός, ο χαρακτήρας, η κουλτούρα καθώς και οι προσωπικές ιδιαιτερότητες. Υπάρχουν άτομα που θέλουν να έχουν άμεση επαφή με τον εκπαιδευτή και άλλα άτομα που θέλουν έμμεση. Κάποιοι μπορεί να είναι οπτικοί τύποι ή ακουστικοί κ.λπ.
Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν, συμπεραίνουμε πως ο κάθε άνθρωπος ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά του επιλέγει τον καταλληλότερο τρόπο μάθησης για αυτόν.