Φυσικά και υπάρχουν πολλοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του τρόπου μάθησης. Τον πρώτο λόγο για το τρόπο διδασκαλίας τον έχει ο μαθητής, ο οποίος αναλόγος το προσωπικό στυλ μαθησής του και την κουλτούρα του επιλέγει τον αντίστοιχο τρόπο.
Από κει και πέρα το μορφωτικό και κοινωνικό επίπεδο του μαθητή παίζει και αυτό σημαντικό ρόλο. Η απασχόληση του μαθητή είναι ένας άλλος παράγοντας καθώς τα άτομα πουέργαζονται προσαρμόζουν τις ώρες που τους διευκολύνουν.
Σαφώς και τα άτομα με περισσότερο μορφωτικό επίπεδο και κυρίως τα άτομα με κλίση στην τεχνολογία θα επιλέξουν διαδασκαλία με οπτικά μέσα κυρίως Η/Υ ακόμα και το διαδύκτυο για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.
Τέλος το αντίκειμενο μάθησης παίζει και αυτό ρόλο στην επιλογή της διδασκαλίας για το αν χρειαστεί οπτικά μέσα ή πιο απλές τεχνικές διδασκαλίας.