Το ότι οι άνθρωποι μαθαίνουν διαφορετικά, είναι αποδεκτό και γνωστό από την αρχαιότητα.
Αυτή η προδιάθεση παραπέμπει στο στυλ μάθησης, δηλ. εκείνες τις προσωπικές ιδιότητες που
επηρεάζουν την ικανότητα των εκπαιδευόμενων να αποκτούν γνώσεις, να αλληλεπιδρούν με τον
διδάσκοντα και τους άλλους εκπαιδευόμενους και να συμμετέχουν στις μαθησιακές εμπειρίες.
Οι εκπαιδευόμενοι μπορεί να μην γνωρίζουν ακριβώς το μαθησιακό τους στυλ, αλλά γνωρίζουν
με ποιό τρόπο μαθαίνουν περισσότερα ή πως αισθάνονται πιο εξοικειωμέμοι. Ορισμένοι προτιμούν
και μαθαίνουν πιο αποτελεσματικά, όταν οι πληροφορίες δίνονται με τη μορφή εικόνας, video,
animation, ενώ άλλοι ανταποκρίνονται καλύτερα στην αφήγηση ή το γραπτό κείμενο.
Ορισμένοι προτιμούν δεδομένα και γεγονότα, άλλοι προτιμούν τη θεωρητική γνώση,
ενώ άλλοι εστιάζουν στην οργάνωση και την παρουσίαση της πληροφορίας.
Μπορεί επίσης να είναι :
- αδιάφοροι και να ενθαρρύνονται με κίνητρα, ή συμμετοχικοί.
- εξαρτημένοι ή ανεξάρτητοι από την παρουσία εκπαιδευτή.
- ανταγωνιστικοί επιδιώκοντας αναγνώριση ή συνεργατικοί βασισμένοι στην ανταλλαγή απόψεων
Επί πλέον :
- Αντιδραστικοί με φαντασία και νέες ιδέες ή προσαρμοστικοί
- Αφομοιωτικοί ή συγκεντρωτικοί
Αρα, ένα από τα βασικότερα στοιχεία για τα οποία θα πρέπει να είναι ενήμεροι οι διδάσκοντες,
είναι τα στυλ μάθησης των εκπαιδευομένων τους, διότι όταν τα γνωρίζουν, σχεδιάζουν κατάλληλα
την διδασκαλία τους, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα στη μάθηση αλλά και την αυτοεκτίμηση
των εκπαιδευόμενων και κατά συνέπεια παρέχουν ποιοτικότερη εκπαίδευση.
Πηγές :
- Σημειώσεις μας
- Διαδίκτυο :
https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/3635/1/Sidiropoulos.pdf
Giannh tha symfonhso alla pos mporei o didaskontas na kserei apo trin to styl mathishs tou akroathriou tou oste na egarmosei to sosto mathitiko montelo? Exeis kapoia protash ep aytou?
Αρχικά, με τη συμπλήρωση κάποιου ερωτηματολογίου, όπου ο μαθητής καλείται
να σκιαγραφήσει τις προτιμήσεις του και το γνωστικό του επίπεδο.
Αργότερα, χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που έχουν καταγραφεί από προηγούμενες
χρήσεις του εκπαιδευτικού προγράμματος, διότι ως γνωστόν υπάρχει αληλλεπίδραση,
τέτοια που το πρόγραμμα να προσεγγίζει τις ανάγκες του μαθητή.
Βέβαια, με την χρήση ευφυών Συστημάτων και μεθόδων τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί
να γίνουν κατάλληλες εκτιμήσεις προς την κατεύθυνση αυτή.
συνφονο απολητα με μαξοι σου ιωαννη αλλα εχο μια απορια με αυτα που ανεφερε και ο κυριο τσινακος εσυ πιο θεοροις πιο καλο και πιο αποτελεξματικο το ξεροι ο διδασκολο απο πριν το μαθοιτικο μοντελο του μαθοι ή στο προτο μαθοιμα να δουνε μαξοι μαθοιτης και δασκαλο τι μαθοιτικο μοντελο θελουνε να ακουλουθισουνε
εγο σαν μαθιτοις που δεν ξερο τι ειναι τα μαθοιτικα μοντελα θα ενιοθα πιο ανετα αν στο προτο μαθοιμα μαθενα τον καθιγητοι και πος θα καναμε τα μαθοιμα και να μπορουσα να αλλαξο μερικα πραγρατα