Ο κάθε μαθητής έχει τις δικές του ανάγκες και προτιμήσεις ανάλογα με τις δυνατότητες του, το μαθητικό του επίπεδο και γενικά το στυλ μάθησης του. Αύτο σημαινεί ότι ένα μαθητικό μοντέλο δεν ανταποκρίνεται σε όλες τις περιπτώσεις και έτσι ο εκπαιδευόμενος επιλέγει το δικό του μαθητικό μοντέλο σύμφωνα με τις ανάγκες κα ιτις δυνατότητες του.
Σε κάθε περίπτωση ο εκπαιδευτικός απαιτείται να αφιερώσει ήδη αρκετό χρόνο για να επιτύχει τα αποτελέσματα που αναφέρθηκαν στην Διάλεξη του 3ου Κεφαλαίου. Αν ο κάθε εκπαιδευόμενος επέλεγε διαφορετικό μοντέλο, ίσως χρειαζόταν κάποιου είδους πρόσθετος διαχωρισμός σε τμήματα (ανάλογα το μοντέλο;), με πρόσθετους καθηγητές ώστε να διαμοιραζόταν το φόρτο.