Θα συμφωνούσα με την πλειοψηφία κατά ένα μικρό ποσοστό,αφού χάνεται η κατά πρόσωπο επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευόμενου, συστατικό χρήσιμο για την αλληλεπίδραση συναισθήματος και ακοής που αποσκοπεί στην κατανόηση του διδασκομενου μαθήματος. Μια πραγματική αλλά όχι ιδεατή αίθουσα διδασκαλίας, με ότι αυτή έμψυχο την απαρτίζει ελαχιστοποιει εκθετικά τον αδικοχαμένο χρόνο τεχνολογικών προβλημάτων και προετοιμασίας συστήματος που εμφανίζονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέσα από την αρμονικά συνεχή και σκεπτόμενη ροή εκπαιδευόμενων αλλά και εκπαιδευτή. Είναι όμως πολύ σημαντικός ο όρος ποιότητα για τον διαχωρισμό των δύο μεθόδων διδασκαλίας. Η ποιότητα ορίζεται άμεσα από το περιβάλλον στο οποίο πρέπει να υποστηριχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Έτσι στις μέρες μας, όπου η οικονομική δυσχέρεια, η ανεργία, η αδιαφορία για την προσωπική και κοινωνική παιδεία και ο αποκεντρωτισμος που δημιουργούνται από την κατάχρηση ων τεχνολογιών, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έρχεται να επουλώσει αυτή την πνευματική πληγή.
Θα συμφωνήσω εν μέρει με την άποψη οτι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι κατώτερη απο την παραδοσιακή.H εξ αποστάσεως εκπαίδευση αφαιρεί από τον εκπαιδευόμενο την άμεση επικοινωνία με τον καθηγητή,την πρόσωπο με πρόσωπο.Επίσης δεν κοινωνικοποιείται μένοντας πίσω από την οθόνη ενός υπολογιστή μέσα από τον οποίο γίνεται συνήθως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.Στην παραδοσιακή διδασκαλία θα βρίσκεται για κάποιες ώρες μαζί με άλλα άτομα με τα οποία θα γνωριστεί,θα ανταλλάξει γνώσεις.Αυτά είναι δυο από τα μείον για μένα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.Απο την άλλη όμως αν ο εκπαιδευόμενος δεν μπορεί να βρεθεί στην αίθουσα διδασκαλίας είτε λόγω απόστασης από την αίθουσα διδασκαλίας είτε λόγω άλλων προβλημάτων(π.χ οικονομικών) και θέλει να παρακολουθήσει το μάθημα θα ήταν πολύ χρήσιμη σε αυτές τις περιπτώσεις η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Thelo na theso ta ekshs erothmata ..
H parousa enos mathith se mia taksh eggyatai kai to gegonos oti parakolouthei kai katalabeinei thn didaskalia?
Einia toso krisimo megethos h fysikh parousia? (tekmhriosteto)
Apo thh allh to thema ths koinonikopooihshs einia toso dyskolh h synerasia meso ergaleion koinonikhs diktyoshs?
Poso eykola antallaseis xeirografes shmeioseis se sxesh me to na steileis ena pdf?
tha ei8ela na apanthsw sto protw erwtima oti den eggyatai oti parakolouthei kai katalabeinei thn didaskalia dioti mporoi na exei er8ei apo doyleia kai na uelei na koimi8i alla kauetai dioti prepei na to parakoloy8ish gia na mhn xasei kapoia simiosh(argoun na euoun kai ta vivlia).
Oso gia to deutero den einai krisimo mege8os h fysikh parousia,th einia th den einai paros sto ma8hma otan o nous tou einai allou einai xasimo xronou giati xanei thn wra tou pou 8a mporouse na kanei kati alo kai den katalaveni tipota.
gia to tetarto erwtima den mporois na antallaseis xeirografes shmeioseis dioti mporoi na ths xasei o allos h na mhn mporoun na vroun mia koini wra wste na ta vgalei fototipia,opote kalhtera ena pdf pou stelnetai opoia wra 8es kai diavazetai opoia wra 8es.
Ο,τι αφορά το πρώτο ερώτημα, εννοείται πως η παρουσία ενός μαθητή σε μια τάξη δεν εγγυάται την συμμετοχή του και την κατανόηση της διδασκαλίας. Πόσες φορές έχει τύχει ο καθηγητής να προτρέχει στο παρακάτω κεφάλαιο ή στην παρακάτω άσκηση και οι μαθητές να μην προλαβαίνουν να σκεφτούν πιθανά ερωτήματα? Πόσες φορές έχει τύχει ο μαθητής να θέλει να διατυπώσει μια ερώτηση στον καθηγητή, και να φοβάται μήπως είναι ανόητη η ερώτηση του?
Μερικές φορές είναι καλύτερα κάποια πράγματα να είναι λίγο απρόσωπα, γιατί η διαδικασία απλουστεύεται! Ίσως να φταίει ότι πολλοί άνθρωποι καταπιάνονται στο "ότι είναι παλιό έχει αξία". Δεν είναι έτσι όμως! Η εποχές αλλάζουν, και η ζωή μας απλουστεύεται, όσο η τεχνολογία αναπτύσσεται.
Σαφώς και η παρουσία ενός μαθητή σε μια τάξη δεν εγγυάται την κατανόηση της διδασκαλίας. Αυτό βεβαίας θα μπορούσαμε να το θέσουμε και στην περίπτωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπου σε μία ιδεατή ηλεκτρονική τάξη η παρουσία του εκπαιδευόμενου δεν εγκυάται την κατανόηση της διδασκαλίας.
Φυσική παρουσία δεν είναι κρίσιμο μέγεθος στην διδασκαλία και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να εξάγουμε το συμπέρασμα ποιός τρόπος διδασκαλίας είναι καλύτερος. Έτσι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση μιας ιδεατής ηλεκτρονικής τάξης για παράδειγμα το άτομο θα μπορούσε ποιό άνετα και ελεύθερα να κάνει ερωτήσεις χώρίς να ντρέπεται και να διστάζει ή μπορεί να παρακολουθεί το μάθημα αλλά το μυαλό του να είναι αλλού, ενώ σε μια κανονική αίθουσα διδασκαλίας τα ερεθίσματα οπτικά,ηχητικά,νοηματικά να είναι τα καλύτερα αλλά και πάλι ο εκπαιδευόμενος να διστάζει ή όχι να κάνει ερωτήσεις, ή το μυαλό του να είναι αλλού. Βλέπουμε λοιπόν πως όλα είναι σχετικά, ενώ η φυσική παρουσία είναι απλά μια μεταβλητή που παίζει το ρόλο ενός παραπάνω λήθου στην κατανόηση μιάς και αυτή είναι συνδιασμός ή συνάρτηση ψυχοπνευματικών καταστάσεων του εκαπιδευόμενου της στιγμής.
Όσον αφορά το θέμα της ανταλλαγής σημειώσεων σε σχέση με ένα pdf, το ηλεκτρονικό στοιχείο pdf υπερτερεί της πρώτης λόγω τυχών ασυνεννόησης των ατόμων για ανταλλαγή και εκτύπωση, μή ευδιάκρητων χαρακτήρων γραφής,τυχόν απώλεια σημειώσεων. Ένα pdf που σώζεται, αποστέλεται γρήγορά, εκτυπώνεται, κάνει zoom in-out, δεν χαλάει, είναι ευκολότερο στην ανταλλαγή..μήν ξεχνάμε πως οι υπολογιστές ήρθαν στον κόσμο μας για να τον κάνουν καλύτερο... ;-)
Θα ήθελα να προσθέσω ότι η εκπαίδευση από απόσταση,είναι πάρα πολύ σημαντική και για άτομα που βιώνουν καθημερινά τον κοινωνικό ρατσισμό.
Άτομα με αναπηρίες ή μορφολογικές ανωμαλίες, άτομα που αντιμετωπίζουν φυλετικές διακρίσεις, άτομα με αντικοινωνικές τάσεις ή ακόμη και άτομα που τους απαγορεύεται το βασικό δικαίωμα της μόρφωσης (λόγω κουλτούρας της χώρας που κατοικούν).
Εφόσον τοποθετηθούν τα θεμέλια από την αρχή με τη βοήθεια του δασκάλου (ή κάποιου που έχει παρόμοιο ρόλο, π.χ. γονέα), ώστε κάποιος να μάθει να διερωτάται, να ερευνά και να εξακριβώνει, η γνώση θα χτίζεται σταθερά κι ανάλογα με την ενασχόληση και την επιμέλεια που διακρίνουν τον κάθε χαρακτήρα. Ανεξάρτητα από το είδος της μάθησης, συμβατικής ή εξ αποστάσεως.
Σχετικά με τα ΑμΕΑ και την εξ αποστάσεως εκπαίδευσή τους, η τρέχουσα τεχνολογία ήδη μπορεί και τους επιτρέπει πρόσβαση σε πηγές γνώσης.
Η δυνατότητα επικοινωνίας -και πιο συγκεκριμένα η ανταλλαγή γνώσης- μεταξύ ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα ή σκοπούς, ανεξάρτητα από τις κατηγορίες στις οποίες εντάσσονται (κάποιες προανέφερε η Κωνσταντίνα), αποτελεί γενικό όφελος μιας κοινωνίας.
Όταν και αν το κράτος επενδύσει στο παραπάνω, πιστεύω ότι θα αναπτυχθούν αρθρωτές λύσεις, για τις μεμονωμένες ανάγκες του κάθε ατόμου. Αυτό θεωρώ πως μακροπρόθεσμα θα αναδείξει τις μεταξύ μας ομοίοτητες, προσφέροντας παράλληλα ανοχή και δεκτικότητα στις όποιες διαφορές.
Endiaferousa topothetish Alexandre...
Kyrios h koinonikh diastash tou thematos thn opoia anaptyseis...
Thelko na rothso kata poso h parembash tou kratous mporei na theoreite shmantikh sthndiadikasia ths ekselikshs..
PX an doume ta sxoleia shmera oi didaskalies ginontai akribos (; h sxedon akribos) opos prion 40 xronia..
AN koitaksoume gyro mas to topoio ton ekapdeudeutikon efarmogon einai agnoristo....
Το γενικό σύνολο, όντας σχετικά εξικοιωμένο με την ανάπτυξη της τεχνολογίας, δεν θεωρώ ότι θα ενίστατο στην περαιτέρω ενσωμάτωσή αυτής στην εκπαίδευση. Το δύσπιστο κομμάτι των πολιτών θα πρέπει να ενημερωθεί και οι αμφισβητίες θα χρειαστεί να διαψευτούν με αποτελέσματα.
Το κράτος ως διοίκηση είναι απαραίτητο να εξακριβώσει και να πειραματιστεί με τους βέλτιστους τρόπους μετάβασης στις νέες εκπαιδευτικές εφαρμογές (π.χ. augmented reality) που αναφέρατε.
Εφόσον πειστούν και τα lobby καθηγητών, εκδοτών και όποιων άλλων παραγόντων ότι δεν κινδυνεύουν τα συμφέροντά τους, θα εξελίξουν και αυτοί με τη σειρά τους τη γνώση και τις υπηρεσίες τους, διευκολύνοντας και επισπεύδοντας το αμέσως παραπάνω.
Προσωπικά δυσπιστώ ότι από την εξοικονόμηση αναλωσίμων θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, η υποστήριξη και συνάμα η περιοδική αναβάθμισή τους.