Forum 4 (Έναρξη 6 Μαΐου / Λήξη 19 Μαΐου)

Ανάπτυξη εκπ/κού υλικού για το ΤΕΙ

Ανάπτυξη εκπ/κού υλικού για το ΤΕΙ

από Διαγραμμένος χρήστης -
Αριθμός απαντήσεων: 4

Η καταλληλότερη πιστεύω θα ήταν της Εκτυπωμένης Διδασκαλίας, αφού προσομοιώνει θα μπορούσαμε να πούμε τον παραδοσιακό δάσκαλο, παρέχει κατανόηση και αναπτύσει μια μορφή διαλόγου με τον εκπαιδευόμενο.Σε αυτήν, το εκπαιδευτικό υλικό διαθέτει ερωτήσεις για να διαπιστωθεί ο βαθμός κατανόησης της κάθε νέας έννοιας που έχει συζητηθεί, ζητώντας από τον εκπαιδευόμενο να σχολιάσει ή να εφαρμόσει τη νέα αυτή γνώση. Επίσης, παρέχονται άμεσες απαντήσεις στον εκπαιδευόμενο προτού να προχωρήσει στην επόμενη έννοια,πράγμα που διασφαλίζει την κατανόηση.

Η αλληλεπίδραση εκπαιδευόμενου με το εκπαιδευτικό πακέτο είναι στοιχείο που δεν βρίσκουμε στις άλλες δύο μεθόδους ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού, παρα μόνον σειρά κειμένων μπορεί άστοχων με κίνδυνο τη βαρετή διαδικασία, και τον εκπαιδευόμενο στο άπειρο χάος της πληροφορίας και της χρονοβόρας επιλογής θέματος έρευνας.

 

Σε απάντηση σε Διαγραμμένος χρήστης

Re: Ανάπτυξη εκπ/κού υλικού για το ΤΕΙ

από Διαγραμμένος χρήστης -

Παναγιώτη καλησπέρα,

Στην προσέγγιση "Εκτυπωμένη διδασκαλία", παρουσιάζει πράγματι ενδιαφέρον,  
η αλληλεπίδραση  μεταξύ εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευόμενου.

Θα ήθελα να διατυπώσω μια απορία που μου δημιουργήθηκε.

Μήπως υπάρχει, ο κίνδυνος της υπερβολικής τυποποίησης του εκπαιδευτικού υλικού, αλλά και
του περιορισμού της αυτονομίας του εκπαιδευόμενου (πεπερασμένες επιλογές, καθοδηγούμενη
και ελεγχόμενη διδακτική) ?

Σε απάντηση σε Διαγραμμένος χρήστης

Re: Ανάπτυξη εκπ/κού υλικού για το ΤΕΙ

από Διαγραμμένος χρήστης -

Καλησπέρα Ιωάννη,

Η υπερβολική ή μη τυποποίηση του εκπαιδευτικού υλικού, πιστεύω πως εξαρτάται από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό,το μάθημα ή ακόμα και τον εκπαιδευόμενο. Επίσης το ίδιο θα ισχύει και στην περίπτωση της αυτονομίας ή μη. Και πάλι όμως ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να καθορίσει αυτά τα όρια.

Η προσέγγιση της Εκτυπωμένης διδασκαλίας δεν πρέπει να είναι απαραίτητα κανόνας προς αποφυγή άλλων μεθόδων. Θα μπορούσε να λάβει και στοιχεία από άλλες μεθόδους χωρίς όμως να μεταμορφώνεται ολοκληρωτικά.

Σε απάντηση σε Διαγραμμένος χρήστης

Re: Ανάπτυξη εκπ/κού υλικού για το ΤΕΙ

από Διαγραμμένος χρήστης -

Παναγιώτη θα συμφωνήσω με την άποψη σου. Θεωρώ κι έγω την μέθοδο της Εκιτυπωμένης Διδασκαλίας μια λειτουργική και αποδοτική μέθοδο με αλληλεπίδραση του εκπαιδευόμενου και του εκπαιδευτικού πακέτου.Διασφαλίζει την γνώση μέσα από την κατανόηση των εννοιών.

Σε απάντηση σε Διαγραμμένος χρήστης

Re: Ανάπτυξη εκπ/κού υλικού για το ΤΕΙ

από Διαγραμμένος χρήστης -

Εγώ θα διάλεγα αυτήν του οδηγού αναμενόμενων ενεργειών έτσι ώστε να επιβληθεί στον εκπαιδευόμενο να ψάξει και να συγκρίνει όσο το δυνατόν περισσότερη πληροφορία για την επίλυση κάποιου δοθέντος προβλήματος.
Σε περίπτωση που ο χρόνος για την παραπάνω έρευνα και ενασχόληση κριθεί περιορισμένος θα μπορούσαν ανάλογα να δοθούν και οι απαραίτητες υποδείξεις.

Αν ο όγκος των φοιτητών στα μαθήματα ήταν μεγάλος θα εφάρμοζα A/B testing (ξεχωριστά για κάθε μάθημα) για να βρω την πραγματική βέλτιστη μέθοδο ή παραλλαγή της.